Обласні комунальні підприємства: депутати вирішували кадрові та майнові питання

Хмельницька обласна рада є засновницею у сотні комунальних підприємств, установ та організацій. Це ж означає, що значна частина господарських, фінансових і кадрових питань напряму залежить від рішень депутатів. Тож фактично кожної сесії обранці вирішують ряд питань, які у той чи інший спосіб стосуються комунального господарства Хмельниччини. Не виключенням стала і остання тринадцята сесія.  

Реєстрація депутатів Хмельницької обласної ради на пленарному засіданні (13 сесія) 7 грудня 2022 року. Фото авторки

Кадровий пасьянс

На цьому пленарному засіданні депутати Хмельницької обласної ради затвердили чотири розпорядження голови обласної ради Віолети Лабазюк. Стосувались вони звільнення керівників комунальних установ та підприємств у зв’язку із закінченням договору. Зокрема, йде мова про директора КНП «Хмельницький обласний протипухлинний центр» В’ячеслава Мороза, директора КНП «Староушицький обласний дитячий санаторій «Дністер» Валерія Маковецького та директорки Хмельницької обласної бібліотеки для юнацтва Тамари Таньчук. Втім, усі вони продовжили керувати закладами, щоправда, хтось з приставкою т.в.о, а хтось до завершення воєнного стану. 

До впровадження в Україні воєнного стану, аби стати керівником комунального підприємства, потрібно було пройти конкурсний відбір, а згодом отримати ще й погодження органу місцевого самоврядування. Втім, з 20 травня 2022 року законодавець вніс зміни в чинне законодавство щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування. 

У період дії воєнного стану особи призначаються на посади державної служби, посади в органах місцевого самоврядування, посади керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, комунальних підприємств, установ, організацій керівником державної служби або суб’єктом призначення, сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради, начальником відповідної військової адміністрації без конкурсного відбору, на підставі поданої заяви, заповненої особової картки встановленого зразка та документів, що підтверджують наявність у таких осіб громадянства України, освіти та досвіду”, – пояснює зміни до законодавства адвокат Дмитро Скоропад. 

За словами фахівців, ці зміни викликані потребою часу і носять тимчасовий характер, а конкурси на відповідні посади таки мають відбутися.

“Після припинення чи скасування воєнного стану, але не пізніше шести місяців з дня його припинення чи скасування, на описані вище посади оголошується конкурс. Тобто граничний строк перебування особи на посаді, на яку її призначено в період дії воєнного стану, становить 12 місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану”, – зазначає адвокат Дмитро Скоропад.

Чергова спроба

Ще одне кадрове питання вирішити не вдалось. Не підтримали депутати призначення Анатолія Побережного на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Хмельницький обласний інформаційно-аналітичний центр медичної статистики». У грудні 2021 року це питання вже виносилось на розгляд депутатів, тоді вони його провалили. Рекомендації ж конкурсної комісії залишились без розгляду.  Цього разу питання було винесено на розгляд обласної ради на підставі рішення суду. Апеляційна інстанція зобов’язала депутатів прийняти рішення про призначення Анатолія Побережного на посаду директора КНП “Хмельницький інформаційно-аналітичний центр медичної статистики”. 

Проте і на цей раз питання не було підтримано більшістю. Точніше з присутніх 36 обранців “ЗА” проголосувало лише семеро. Різко проти виступила фракція політичної партії “Команда Симчишина”. Втім решта фракцій не проявили такої солідарної реакції. До прикладу, обранці від політсили “За майбутнє” натиснули кнопку “ “УТРИМАТИСЬ”, але були і ті, хто був “ПРОТИ”, і ті, хто був “ЗА”. 

“Суд може зобов’язати суб’єкта владних повноважень, що програв справу, подати у встановлений строк звіт про виконання судового рішення. Звернутися до суду та ініціювати таку форму контролю може позивач. За наслідками розгляду звіту або в разі його неподання суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб’єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (53680 -107360 грн). При цьому, половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина – до Державного бюджету України. Ініціювати накладення штрафу може позивач або сам суд”, – коментує юрист Євген Бондар, завідувач Шепетівського бюро правової допомоги.

Водночас фахівці зазначають, що сплата штрафу не звільняє від зобов’язання виконати рішення суду. 

“Більш того, сплата штрафу не звільняє від обов’язку виконати рішення суду і подати звіт про його виконання. Повторне невиконання цього обов’язку тягне за собою накладення подвоєного штрафу. І ще одна ремарка, ефективний контроль можливий лише у разі, якщо резолютивна частина рішення суду викладена як «зобов’язати прийняти рішення щодо…», а не «зобов’язати повторно розглянути питання..». У разі останнього формулювання повторна відмова сесії ради по суті вже буде належним виконанням рішення”, – наголошує юрист Євген Бондар

Майнові та економічні питання

На цьому засіданні депутати вирішували також долю майна Орининської та Вовковинецької гімназій. Ці два навчальні заклади обласна рада вирішила ліквідувати у грудні минулого року. Оргтехніку, меблі для Нової української школи та комп’ютерні класи передали іншим навчальним закладам області. Так, Кам’янець-Подільському навчально-реабілітаційному центру Хмельницької обласної ради дістались два комплекти меблів для НУШ (Нова українська школа), 2019 та 2022 років випусків. Ще один комплект дістався Ізяславському реабілітаційному центру. Комп’ютерний клас 2018 року випуску передано Хмельницькому обласному ліцею ІІ-ІІІ ступенів. 

Депутати також врегулювали питання із землею для Малієвецького обласного історико-культурного музею. Заклад у постійне користування отримав більше 17 гектарів землі. 

А от комунальне підприємтво “Комунальники” отримали дозвіл на збільшення кількості КВЕДів. Так, вони тепер можуть надавати в оренду інші машини, устаткування, товари, проводити ремонт, технічне та допоміжне обслуговування наземного транспорту, займатись складським господарством та надавати інші індивідуальні послуги. 

Також депутати продовжили дію списку малої приватизації на наступний рік. Нагадаємо, що до цього переліку входять дев’ять об’єктів. З цього переліку через Prozoro.Продажі вдалось продати Комплекс будівель та споруд табору праці і відпочинку «Збруч» за більше як 1,77 мільйона гривень, Комплекс будівель та споруд бази відпочинку-профілакторію «Перлина Поділля» за 2,26 мільйонів гривень, Колишній санаторій у с.Левківка за 883,2 тисячі гривень згідно укладених договорів. 

Фінансові питання

На сесії депутати також ухвалили рішення про звільнення від плати за утримання учнів у пансіонах ліцеїв, які фінансуються за рахунок коштів обласного бюджету, до кінця 2022/2023 навчального року:

  • батьків дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах (групах);
  • батьків дітей з числа внутрішньо переміщених осіб, дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів;
  • батьків, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
  • батьків дітей з інвалідністю;
  • батьків, які є особами з інвалідністю І групи.

Окрім того для обдарованих дітей, які навчаються у ліцеях, що фінансуються з обласного бюджету, можуть запровадити стипендії. Ймовірно, така перспектива може з’явитися лише у 2023 році.  

Більше прочитати про інші рішення депутатів можна тут

Підготувала Марія Турчина

Читайте також:

Рейтинг найпрозоріших комунальних підприємств Хмельниччини та Тернопільщини
Як медичні заклади Хмельниччини працюють під час війни
Попередній Святкова сесія: хмельницькі обласні депутати приймали привітання та голосували на швидкість

Залиште свій коментар