Просто про складне: юристів Хмельниччини навчали комунікувати правову тематику в медіа

Як комунікувати в ЗМІ складні теми, зокрема юридичну? Чим юристи можуть бути корисні медійникам і навпаки? Як, об’єднавши зусилля, можна максимально допомогти людям? Про це фахівцям системи безоплатної правової Хмельниччини розповідали представниці Громадської організації «Жіночий Антикорупційний Рух» Альона Береза та Світлана Русіна.

Система безоплатної правової допомоги представлена в Хмельницькій області 25 точками доступу – центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги й бюро правової допомоги. Будь-хто може звернутися до цих установ по безкоштовні юридичні консультації та роз’яснення, а за умови належності клієнта до переліку визначених категорій осіб – наприклад, малозабезпечених, учасників бойових дій, внутрішньо-переміщених осіб тощо – йому призначать адвоката, послуги якого оплачуватиме держава.

Однак не всі в Україні, й на Хмельниччині зокрема, знають про такий державний сервіс, як безоплатна правова допомога. Важливу роль у справі донесення до населення цієї інформації відіграють медіа та громадські організації. Саме завдяки поширенню в медіа юридичних консультацій, прикладів успішного вирішення правових проблем клієнтів про систему безоплатної правової допомоги дізнається широке коло людей. Багато з яких потім звертається по допомогу, а відтак зростає рівень довіри до юристів системи.

Утім, правова тематика складна для сприйняття широкою аудиторією. Як подати її загалу – з’ясовували на тренінгу для юристів області, організованому Громадською організацією «Жіночий Антикорупційний Рух» спільно з Регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Хмельницькій області.

«Від початку цього року в медіа області з’явилося понад 200 матеріалів, запропонованих нашими юристами. Ми охоче готуємо консультації для онлайн-видань, коментуємо актуальні проблеми для місцевих телеканалів, відвідуємо теле- і радіоефіри. Однак готові й далі вчитися, щоб стати більш зрозумілими як для журналістів, так і для їхньої аудиторії», – зазначила заступниця директора Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Хмельницькій області Ольга Чорна.

Журналістка ЖАР.INFO Світлана Русіна під час тренінгу порадила юристам звернути увагу на соцмережі, адже сьогодні це важливі канали для комунікації з аудиторією. Однак вибирати соцмережу треба з огляду на мету, яку ставить перед собою правозахисник. Так, для охоплення широкого кола людей підійде фейсбук, а от спілкуватися з конкретною цільовою аудиторією ефективніше в телеграмі. За словами медійниці, для поширення юридичних консультацій юристам варто освоювати ютуб, оскільки кількість прихильників якісного пізнавального відеоконтенту постійно зростає.

З-поміж інших порад, які юристи почули від журналістки, – уникати канцеляризмів та послуговуватися простою мовою без надлишку термінів, не переповідати дослівно журналістам законодавчі норми, а розглядати ситуацію з різних боків, транслювати у своїх текстах і коментарях ідеї справедливості та гуманізму.

Що означає бути медійним та як юристу працювати над власним брендом – учасникам тренінгу розповіла фахівчиня Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Хмельницькій області, адвокатка Руслана Матущак. Вона, зокрема,  поділилася власним досвідом ведення сторінок у соцмережах.

«Треба бути готовим до коментарів хейтерів, однак якщо ви наполегливо працюєте над власною експертністю, постійно навчаєтеся і впевнені в тій інформації, яку транслюєте своїм підписникам, висловлювання недоброзичливців не повинні вас зупиняти», – зауважила юристка.

Про важливі напрямки співпраці громадських організацій з юристами розповіла голова Громадської організації «Жіночий Антикорупційний Рух», представниця Інституту масової інформації у Хмельницькій області, журналістка Альона Береза.

Як зазначила діячка, громадським організаціям зазвичай вкрай важко працювати без юридичної підтримки. Вони потребують як коментарів та роз’яснень правників щодо окремих норм законодавства, так і допомоги в підготовці офіційних документів організації, юридичного супроводу діяльності. Як правило, громадські організації мають обмежене фінансування або ж взагалі не мають коштів на такі послуги, тому звертаються до юристів, які працюють pro bono.

«Це ж стосується і журналістської роботи, особливо якщо медіа займається проблемними темами. Наприклад, щоб уникнути судових позовів з боку фігурантів наших розслідувань, ми постійно звертаємося до юристів, які співпрацюють з громадськими організаціями та медіа. Використовуємо їхні коментарі й поради при підготовці матеріалів», – поділилася досвідом Альона Береза та закликала учасників тренінгу бути більш відкритими до співпраці з представниками медіа.  

Наразі «Жіночий Антикорупційний Рух» вже налагодив партнерство з Регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Хмельницькій області. Результатом співпраці є спільні заходи, надання фахових коментарів до матеріалів журналісток ЖАР.INFO, а також «Юридичний подкаст» – проєкт, у якому простими словами людям пояснюють складні юридичні теми. Поряд з тим редакція готова поглиблювати цю співпрацю і допомагати поширювати матеріали на юридичну тематику, консультації та роз’яснення юристам системи безоплатної вторинної правової допомоги.

Читайте також Хто, якщо не Я?”: у Хмельницькому молодь обговорювала громадський активізм

Про свої інформаційні права читайтеІнформаційні права: що саме моніторить регіональне представництво Офісу Омбудсмана

Попередній Громадський транспорт Хмельницького: які оновлення зупинила війна

Залиште свій коментар