Громадський транспорт Хмельницького: які оновлення зупинила війна

Перше, що впадає у вічі у європейських містах, – це громадський транспорт. Сідаєш у просторий автобус чи тролейбус, який приїхав хвилина в хвилину, і мрієш – от би так було в моєму рідному місті. Та що тут приховувати – хочеться, щоб так було в усіх містах України.

У 2016 році Хмельницька міська влада заявила про амбітну ціль – провести транспортну реформу. Ми вже розповідали вам про нововведення на маршрутах та електронний проїзний. Сьогодні поговоримо про те, що найближчим часом не вдасться повноцінно реалізувати через війну. 

Відміна повноцінних конкурсів 

У цьому році міська влада планувала провести конкурси серед перевізників на всі маршрути громадського транспорту. Свої корективи внесла війна. Процедура для міських маршрутів зупинена. На них і далі працюють ті, підприємці, які отримали перемогу на минулих конкурсах. 

А ось визначати перевізників для нових маршрутів все ж планують на конкурсній основі. 15 вересня 2022 року на сайті Хмельницької міської ради оприлюднили новину про оголошення конкурсу. Позмагатись можна буде на 6 об’єктах: 

  • Конкурс по об’єкту № 1 стосується нещодавно запущеного маршруту № 3 (кількість транспортних засобів – 4).
  • Конкурс по об’єкту № 2 стосується нещодавно запущеного маршруту № 4 (кількість транспортних засобів – 2).
  • Конкурс по об’єкту № 3 стосується нещодавно запущеного маршруту № 5 (кількість транспортних засобів – 4).
  • Конкурс по об’єкту № 4 стосується нещодавно запущеного маршруту № 8 (кількість транспортних засобів – 6).
  • Конкурс по об’єкту № 5 стосується маршрутів № 15 та 17 (по 2 транспортних засоби на кожному).
  • Конкурс по об’єкту № 6 стосується маршрутів № 28 та 32 (10 та 8 транспортних засобів відповідно).
Скріншот новини із сайту Хмельницької міської ради

Переможців визначатимуть вже 18 жовтня. З усіма деталями конкурсів можна ознайомитись за посиланням

Валідатори в приватному транспорті поки не на часі

Минулого року у комунальному транспорті запровадили електронний квиток.  Планували встановити валідатори у всіх приватних маршрутках та автобусах. Але і досі цього не зробили і коли все ж електронний квиток запрацює на приватному транспорті – невідомо. 

«Друга фаза – це передбачалось приватний транспорт. Ну сьогодні знову це суттєво тяжко, тому що підприємство, яке надає послуги з адміністрування навігації, також просить свій відсоток. Це все пов’язано з тарифом знову ж таки. Тариф лише зараз погодили. На це вплинуло зменшення пасажиропотоку», – зазначив Сергій Шепурєв.

Ще одна умова для впровадження електронного квитка – це наявність GPS-навігації на транспортному засобі. У місті діє програма DozoR City для відстеження руху громадського транспорту. У місті загалом 230 машин на лінії і сьогодні лише 20 машин не відображаються там. В управлінні стверджують, що підтягнули цей напрямок, а всі витрати йдуть за рахунок перевізників. Поряд з тим там вважають, що встановлювати валідатори за рахунок перевізника економічно важко.

Вигляд валідатора у хмельницькому тролейбусі.
Фото з матеріалу Суспільне Хмельницький

Розумні зупинки в Хмельницькому

В 2022 році місто планувало облаштувати 5 «розумних» зупинок. Для цього в бюджет міста заклали кошти. Однак така стаття видатків не може бути профінансована  в умовах воєнного стану.

«Це доволі зручна річ, але знову ж вартість. Вартість електронного табло в минулому році була 80 тисяч гривень, сьогодні вже понад 100 тисяч. Плюс зупинка. В минулому році облаштування такої зупинки обходилось в районі 200-250 тисяч гривень. В цьому році дуже метал подорожчав», – додав Сергій Шепурєв.

Смуги громадського транспорту

Громадський транспорт не має пересікатися з приватним транспортом і залежати від нього, а має рухатись за своїм розкладом. Для цього на дорогах вводять спеціальні смуги руху.  Цим питанням управління транспорту та зв’язку почало опікуватись ще минулого року. Ініціювали ці зміни через перенасичення транспорту на дорогах.  

Зміни руху спершу торкнулися вулиці Скоблі (колишня Пушкіна). Думки ж містям розділились. Одні були невдоволені, а інші підтримали таке нововведення. Поряд з тим в управлінні спостерігають, що нововведення  дозволило уникнути заторів на вулиці Свободи та на вулиці Івана Франка.

Минулоріч облаштували додаткову смугу на Старокостянтинівському шосе. Стверджують, що це суттєво розвантажило цю ділянку. До цього там була складна пропускна спроможність, яка вимагала додаткової смуги руху.

В управлінні також розповіли, що подали пропозиції щодо облаштування смуг для руху громадського транспорту. Наразі триває вивчення документації через проєктантів. 

«Ми би хотіли для громадського транспорту продовження цієї смуги по всій Кам’янецькій, по Степана Бандери. Тому що сьогодні в обідній період ще більш-менш, а восени почнуться затори, почнеться збільшення транспорту. Для громадського транспорту це жахливо, тому що при нормальній роботі в зимовий період громадський транспорт втрачає 2-3 оберти. А для економіки це дуже суттєво», – прокоментував задуми управління його очільник.

В місті загалом ще багато проблем і питань, які стосуються роботи громадського транспорту, як то комунального та приватного. Війна ж зупинила їх розгляд і вирішення, а також зупинила фінансування всіх капітальних проєктів. Однак в місті Хмельницькому та громаді влада все ж таки старається реалізовувати хоч мінімальні, однак важливі для міста кроки.

Авторка: Альона Береза

Читайте також “Антибіотики – лише за рецептом: враження хмельницької лікарки
Про реформу в бібліотеках Хмельницького читайте “Контрнаступ: як у бібліотеках Хмельницької громади вчиняють з російськомовною літературою?

Попередній Війна в Україні: в Японії посилилась підтримка сильнішої армії

Залиште свій коментар