Єдиним легітимним джерелом влади в державі визнається її народ

Необхідність балансу влади зробила нас єдними, на шляху розбудови Української держави

Останні новини

Чого хочуть донори або як представниці ЖАРу навчалися фандрейзингу

Дата публікаціі:

В середині вересня в Києві відбувся перший тренінг із серії тренінгів, що заплановані у рамках дворічного Проекту зі сприяння організаційному розвитку центрів розслідувальної журналістики Інститут розвитку регіональної преси, що здійснюється за підтримки Програми «Матра» Посольства Королівства Нідерландів. Тренінг  був присвячений важливій темі «Підготовка проектних заявок і залучення коштів в організацію».

Від Жіночого антикорупційного руху захід відвідали голова організації Альона Береза та координатор медійного напрямку Неля Шпулак.

Під час тренінгу було розглянуто наступні питання:

ü  Чого чекають донори, і чого хочемо ми? Наші ідеї для проектів?

ü  Чому донори відмовляють? Як приймається рішення про підтримку або відмову?

ü  Аналіз проблем — яку проблему суспільства вирішує проект?

ü  Як сформулювати проблему? Як довести актуальність проблеми?

ü  Теорія змін / логічна модель, як основа проектної заявки.

ü  Приклади логічних моделей, правила складання логічної моделі

ü  Структура проектної заявки.

ü  Приклади проектних заявок різних донорів, можливі відмінності.

ü  Універсальна форма заявки на грант.

ü  Послідовність дій при складанні проектної заявки.

ü  Правила формулювання цілей, завдань, опис діяльності, очікуваних результатів.

ü  Які ресурси враховуються при написанні проектної заявки?

ü  Час — календар реалізації проекту, люди — ключові виконавці, гроші — бюджет.

ü  Додаткові джерела фінансування проектів — власний внесок, фінансування проекту кількома донорами, краудфандінг та інші.

ü  Роль фандразінгового плану в організації. Чому це працює?

ü  Чого не слід включати в заявку?

ü  Які ризики несе заявник / автор проекту? Аналіз ризиків.

ü  Які ризики несе донор? Як переконати донора в здатності реалізувати проект?

ü  Де знайти донора / отримати фінансування для нашої ідеї?

 

Тренерами заходу та надхненниками для учасників були:

Ірина Негрєєва

незалежний консультант та тренер з управління проектами, моніторингу та оцінки. Більш ніж 18-річний досвід роботи в проектах технічної допомоги USAID в якості менеджера з комунікації, моніторингу та оцінки, тренера неурядових організацій. Сертифікат за оцінкою програм Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), двотижнева програма з моніторингу та оцінки (МіО) програм медіа розвитку в Центрально-Європейському університеті (Central European University), тренінги Індустріального телевізійного комітету (ІТК), Міжнародної мережі програмної оцінки (IPEN), Internews Network, Forum Media and Development (FoME, Німеччина). Досвід розробки і впровадження систем МіО в організації, включаючи планування, збір даних, прийняття управлінських рішень на підставі даних МіО, написання звітів у відповідності до вимог різних донорів, включаючи USAID, DRL, WorldBank. Брала участь в плануванні систем моніторингу та оцінки проектів Інтерньюз в Україні, Боснії, Вірменії.

Олег Хоменок,

старший радник з питань медіа Internews Network, медіа-тренер. Є сертифікованим медіа-консультантом та тренером з журналістики з багаторічним досвідом у медіа-галузі, автором кількох посібників з журналістики та навчання журналістиці. Він працював журналістом та редактором у кількох газетах та інформагентствах, очолював прес-службу Кримського парламенту у 1994-1997 роках, був регіональним кореспондентом Європейського медіа-інституту, став директором Кримського прес-центру IREX ПроМедіа у 1997 році і радником з питань друкованих ЗМІ IREX У-Медіа з 2005 року.

 Основними порадами при написанні грантових заявок, як резюмували тренери, має бути їх логічність, зрозумілість та обґрунтованість викладення ідеї, яку планується реалізувати. Експерти також підкреслили те, що коаліційні партнерські проекти мають більше шансів отримати фінансування, бо вони можуть мати більший вплив.

Протягом двох днів учасники-розслідувачі отримували не тільки теоретичні знання, а й попрацювали над практичної стороною – розробляли свої концепції у групах та наприкінці презентували їх один одному. Весь процес супроводжувався коментарями та порадами від експертів.

Варто зазначити, що найбільш приємним завершенням тренінгу стало отримання домашнього завдання на період до наступного заходу, а саме доопрацювання проектної заявки. Це гарна можливість закріпити отримані знання та спробувати свої сили в фандрейзингу вже у найближчому майбутньому. 

Наступний тренінг журналісти-розслідувачі вже відвідають на початку листопада.